dijous, 19 de setembre del 2013

Pastís de figues i poma.

Rastrejant per la xarxa buscant alguna recepta tipus partís que portés com ingredient, figues, ja que ara estant en el seu millor moment, no he trobat res de moment  que em fes el pes, per tant vaig fer el típic pastis de fruita amb la seva crema pastissera. Boníssim!!!!

Ingredients:
una làmina de pasta quebrada
Figues (jo vaig utilitzar unes 6-7)
2-3 pomes

Crema pastissera:
500 ml de llet
100 gr de sucre
4 rovells d'ou
40 gr de maicena
La pell de mitja llimona
Mitja branca de canyella

Preparació crema:
Posar a foc baix un cassó amb la llet, el sucre, la maicena, els rovells, la pell de llimona i la canyella. Barregem be i no deixem de donar voltes i quan agafi consistència, retirem del foc i vesem la crema en un bol i deixem refredar.

Preparació del pastís:
Preescalfem el forn a 180º. Estenem la massa en un motllo rodó amb el paper de cocció amb el que ja ve, punxem el fons de la massa per tot arreu amb una forquilla i la fiquem al forn fins que estigui lleugerament daurada uns 10-15 m. Quan ja estigui daurada la traiem del forn i comencem a muntar el pastis, primer estendrem per tota la base la crema pastissera que teniem reservada (li traiem la branca de canyella i la pell de llimona) i segon, col·loqueu com més us agradi, per sobre de la crema, les figues i les pomes tallades, i tornem a ficar al forn uns 20-30 minuts. I ja està!!!


Per fer aquesta entrada he estat escoltant una cançó que es veu que es top de les llistes de favorites, jo solament se que m'agrada perquè amb el seu ritme dona energia.


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada