dilluns, 28 de gener del 2013

Panets de Viena.

La setmana passada vaig intentar fer panets de Viena però no en van sortir be, la massa no em va pujar, vaig utilitzar una farina de força que tenia a casa, estava be, no estava caducada, però una vegada utilitzada la vaig deixar en el mateix paquet, i suposo que això va fer que perdés les seves qualitats,  i on compro ara les farines a granel li vaig comentar a la noia, i em va dir que les farines millor guardar-les en un pot de vidre ben tancat. Aquest cap de setmana amb la farina òptima he tornat a intentar fer panets i aquesta vegada si que m'han sortit bé, almenys es el que m'han dit els de casa i el resultat es que no queda ni un, acabats de sortir del forn encara calentets uns quants se'ls van menjar amb Nutella.
Ingredients que necessitem per fer els panets de Viena:
500 gr de farina de força
25 gr sucre
10 gr de sal
50 gr de mantega
25 gr de llevat premsat (frescs)
250 ml llet

Preparació:
Barregem la farina amb la sal, la mantega, el sucre i la llet (amb el llevat desfet)on primer. Treballem la barreja una bona estona fins que aconseguim una massa elàstica. Farem una bola i la deixarem dins d'un bol, ho taparem amb un drap humit, durant un parell d'hores, fins que faci el doble de volum.
Després de 2 hores tornarem a amassar la massa,  fem una bola pressionant els costats, deixem que reposi 10 minuts i després fem boles de uns 50 gr i les arrodonim, col·loquem les boletes en una safata per forn i les deixem llevar una horeta més. Quan estiguin els panets ben pujats els fiquem al forn, que l'haurem prees-calfat a 220º, els fiquem uns 5-7 minuts, vigilant ja que agafen color molt ràpid.
Preparats per menjar-los amb el que més ens agradi.
Nota: Jo els he donat als panets forma de cargol, s'agafem uns 50 gr de massa  i en comptes de fer boletes rodones anem fem com un xurros llargs i els anem recargolant. I també comentar si als 3 dies de fer aquests panets encara us queden, estan molt bons si els obriu per la meitat i les dos parts les escalfeu una miqueta a la torradora.




Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada