dimarts, 15 de gener del 2013

Galetes esponjoses de maduixa i iogurt

Quina agradable sorpresa he tingut. Divendres passat, a la fruiteria de sota de casa hi havia exposada una caixa de fantàstics maduixots. No em vaig atrevir a comprar molta quantitat per si no  eren dolços. Un cop a casa no hem perdut el temps per rentar uns quant i provar-los...., eren dolcissims!!!! 
He deixat 150 grs per fer unes galetes d'una recepta que vaig veure al blog mi dulce tentación ,un blog preciós, on la seva creadora té molta cura en els detalls fotogràfics  i l'encaix amb les explicacions de cada idea culinària.
Ingredients:
100 gr de mantega a temperatura ambient
150 gr de sucre
1 ou
1 iogurt grec (jo el vaig posar grec però de stracciatella)
150 gr de maduixes 
225 gr de farina
25 gr de farina de blat de moro (tipus "Maicena)
Mitja cullereta de llevat
Mitja cullereta de canyella
Una mica de sucre per posar per sobre de la galeta

Preparació:
Batrem la mantega i el sucre fins aconseguir una crema esponjosa. Afegim un ou, el iogurt i barregem. Rentarem les maduixes, les assequem bé i les tallem a dauets petits i les afegim a la massa. Per últim incorporem i tamisats, la resta d'ingredients, la farina, la "Maicena", el llevat i la canyella, i barregem amb una cullera de fusta. Preparem la safata del forn on posarem paper de forn, i a sobre anirem posant boletes petites de massa separades entre elles ja que al fornejar s'expandeixen, posarem un polsim de sucre per sobre de les galetes i fiquem al forn (preescalfat a 170º) durant uns 20 minuts.  

1 comentari :

  1. Ja saps que jo no sóc gaire de maduixes... però no me les imagino fornejades... Podries haver portat un tastet jeje. Segur que no et van sobrar :D

    ResponElimina